Usein kysytyt kysymykset

Alta löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin liittyen palveluumme ja tilausajoihin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit matkustaa linja-autoilla kaikkialla Suomessa. Mikäli haluat matkustaa Euroopassa, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kun vuokraat linja-auton kauttamme, ​​määrität itse lähtö- ja kohdeosoitteet, päivämäärän, kellonajat ja haluamasi välipysäkit. Räätälöimme aikataulun yksilöllisten toiveidesi mukaan.

Tarjoushinta sisältää linja-autokuljetuksen ja kuljettajan sekä lisäksi kaikki pysäköinti- ja tiemaksut sekä tarvittaessa kuljettajan majoituksen.

Hinta ei sisällä taukoja yli 15 minuuttia ajotuntia kohden tai linja-auton käyttöä paikallissiirtoihin kohteessa. Jos tarvitset edellä mainittuja palveluita, ilmoita meille toiveesi varauksen yhteydessä kommenttikentässä tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen [email protected] ja saat meiltä mukautetun tarjouksen.

Teemme mielellämme sinulle sopivan tarjouksen haluamaasi matkaan. Turvallisuussyistä emme valitettavasti voi tarjota “all inclusive” -käyttöä. Kerro meille tarkat suunnitelmasi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Teemme mielellämme sinulle sopivan tarjouksen kaupunkikierrokseesi. Koska emme valitettavasti pysty toteuttamaan spontaaneja meno-paluumatkoja, ilmoitathan meille etukäteen tarkan reitin ja haluamasi pysähdyspaikat.

Voit vuokrata bussin useamman päivän matkoja varten. Jotta voimme luoda sinulle sopivan tarjouksen, lähetä meille matkasuunnitelmasi sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Hinta ei automaattisesti sisällä bussin käyttöä paikallissiirtoihin kohteessa. Halutessasi kerro meille suunnitelmistasi varauksen yhteydessä tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen [email protected] ja saat meiltä mukautetun tarjouksen.

Meillä on eri kokoisia busseja. Kaukobusseissa on pääsääntöisesti 49-62 paikkaa mutta kaksikerroksisiin linja-autoihin voi mahtua jopa 78 matkustajaa. Yksilöllinen tarjouksesi lasketaan aina tietyn henkilömäärän perusteella. Matkallasi käytettävä bussi riippuu saatavuudesta.

Kyllä. Jokainen matkustaja tarvitsee oman istumapaikan, joten hinnat ovat kaikille samat.

Kuljetus varmistuu kun olet vastaanottanut varausvahvistuksen sähköpostiisi, yleensä 48 tunnin sisällä varauksesta. Nettivaraus sulkeutuu 14 vuorokautta ennen lähtöaikaa, jonka jälkeen voit pyytää tarjouksen laittamalla sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Varauksen jälkeen järjestämme matkallesi sopivan bussin. Kuljetus varmistuu kun olet vastaanottanut varausvahvistuksen sähköpostiisi, yleensä 48 tunnin sisällä varauksesta.

Pidätämme kuitenkin oikeuden peruuttaa matka, mikäli matkan hintaa ei makseta, matkan toteuttaminen ei ole turvallista tai jos sopivaa kapasiteettia ei ole saatavilla.

Muutokset ovat mahdollisia 14 päivää ennen matkan alkua. Huomaathan kuitenkin, että muutokset voivat vaikuttaa kuljetuksen hintaan. Matkaan liittyvät muutostoiveet voi lähettää osoitteeseen [email protected].

Enintään 35 hengen ryhmät voivat ottaa mukaan 1 käsimatkatavaran (max. 42 x 30 x 18 cm) per matkustaja. Yli 36 hengen ryhmäkoosta alkaen mukaan voi ottaa 1 käsimatkatavaran (max. 42 x 30 x 18 cm) ja 1 matkatavaran (max. 67 x 50 x 27 cm) per matkustaja.

Normaalin matkatavaramäärä ylittyessä olethan yhteydessä osoitteeseen [email protected]. Lisä- ja erikoismatkatavaroista tulee ilmoittaa hyvissä ajoin, jotta osaamme varata teille oikean linja-auton. Huomaathan, että lisätavaratilasta voidaan veloittaa lisämaksu.

Etukäteisilmoituksesta meidän on mahdollista järjestää bussi suurilla tavaratiloilla tai lisäperävaunulla. Kuljetamme mielellämme esimerkiksi suksia tai polkupyöriä, kunhan niistä on ilmoitettu etukäteen. Huomaathan kuitenkin, että ylimääräiset matkatavarat voivat aiheuttaa lisäkustannuksia.

Pyynnöstä voit jättää matkatavarasi bussiin. Huomaathan kuitenkin, että tästä voi aiheutua lisäkustannuksia.

Tilausajo on maksettava viimeistään 14 vrk ennen lähtöpäivää. Laskutus on mahdollista sähköposti- tai verkkolaskulla sekä kirjeitse. Lähetämme sinulle toivomallasi tavalla laskun, jonka eräpäivä on 14 päivää ennen lähtöpäivää. Käteismaksu matkapäivänä ei valitettavasti ole mahdollista.

Matka tulee maksaa viimeistään 7 vuorokautta ennen matkan alkua.

Voit lunastaa lahjakorttisi tai alennuksen varauksen aikana sille varatussa tilassa. Voit käyttää yhden kupongin per bussi.

Voit peruuttaa matkan viimeistään 14 päivää ennen suunniteltua lähtöpäivää ilman kuluja.

Mikäli peruutus tapahtuu 13-7 vrk ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa, veloitetaan peruutusmaksu, joka on 75 % matkan sovitusta kokonaishinnasta.

Mikäli peruutus tapahtuu 6-1 vrk ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa, veloitetaan peruutusmaksu, joka on 90 % matkan sovitusta kokonaishinnasta.

Mikäli peruutus tapahtuu matkapäivänä, matkan sovittu kokonaishinta on korvattava 100 %.

Mikäli olet ostanut peruutusturvan, voit peruuttaa matkan veloituksetta viimeistään 48 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa.

Jos sinulla on kysyttävää laskustasi, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Jos sinulla on kysyttävää laskustasi, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Bussien varustelu vaihtelee. Linja-autoissa on usein vakiona mikrofoni, musiikkiliitäntä ja kylmälaatikko/jääkaappi. Jos sinulla on lisätoiveita, ilmoita siitä meille etukäteen varausta tehdessäsi kommenttikentässä tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Sen jälkeen saat meiltä mukautetun tarjouksen. Huomaa, että tilausajobussit.fi matkoja ajetaan useiden eri liikennöitsijöiden linja-autoilla.

Pääsääntöisesti busseissa on wc, mikäli matkan pituus on yli 100 kilometriä ja bussissa on vähintään 41 istumapaikkaa. Huomioithan kuitenkin, että wc:ssä on rajoitettu kapasiteetti. Erityisesti talvikuukausina emme voi taata wc:n toimivuutta jäätymisvaaran vuoksi. Halutessanne kuljettajaa voi pyytää pitämään lyhyitä wc-taukoja.

Saat linja-autonkuljettajan yhteystiedot sähköpostitse matkaa edeltävänä arkipäivänä , jotta voit ottaa häneen yhteyttä hätätilanteessa. Jos sinulla on kysyttävää matkasta, voit ottaa meihin yhteyttä joko sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon +358 41 318 8884 (asiakaspalvelu arkisin 10-15, päivystys 24h).

Vilkas liikenne voi aiheuttaa odottamattomia viivästyksiä. Jos bussisi ei ole sovitussa lähtöpaikassa 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta, ota yhteyttä linja-auton kuljettajaan. Jos et saa kuljettajaan yhteyttä, tavoitat meidät numerosta +358 41 318 8884. Paikannamme bussisi ja ilmoitamme sinulle.

Periaatteessa taukoja ei järjestetä, ellei niistä ole etukäteen sovittu. Pidemmillä matkoilla kuljettajalta vaaditaan kuitenkin lakisääteinen 45 minuutin lepotauko viimeistään 4,5 tunnin kuluttua. Tarvittaessa lyhyitä wc- ja tupakointitaukoja voidaan pyytää linja-auton kuljettajalta.

Oman musiikin soittaminen ei yleensä ole ongelma. Huomioithan kuitenkin, että linja-autonkuljettajan on varmistettava kaikkien matkustajien turvallisuus koko matkan ajan, eikä äänenvoimakkuus saa vaikuttaa hänen keskittymiskykyyn.

Koirien ja muiden eläinten kuljettaminen kaukoliikenteen linja-autoissa ei yleensä ole mahdollista. Voit kuitenkin tiedustella kyytiä osoitteesta [email protected].

Turvavyöt ovat pakollisia kaikille bussissa matkustaville.

Suosittelemme 0–3-vuotiaiden lapsien kuljettamista lastenistuimissa. Istuimet on kiinnitettävä (kaksipiste)turvavöihin linja-autossa ajoneuvon ajon aikana ja pienten lasten mukana tulevien on otettava ne itse mukaan. Linja-autonkuljettaja varaa oikeuden kieltäytyä kuljetuksesta, jos istuin puuttuu.

Normaalisiivouksen kustannukset kuuluvat tilausajon hintaan. Erikoispuhdistusta vaativista lioista veloitetaan tilaajaa. Tilaajalta veloitetaan myös matkustajien bussissa aiheuttamien vahinkojen ja rikkoutumisten korjaus.

Varaa matkustamiseen riittävästi aikaa, sillä rajatarkastuksia voi olla ja matka-aika saattaa pidentyä sen seurauksena. Huomioithan, että matkustaessasi toiseen maahan kaikkien matkustajien tulee ottaa mukaansa kaikki tarvittavat asiakirjat (esim. henkilökortti tai passi, viisumi, oleskelulupa jne.) ja kuljettaa mukanaan vain verovapaata tavaraa. Tullin nopeuttamiseksi matkatavaroita ei saa lukita, ja niihin tulee merkitä matkustajan nimi ja osoitte sekaannusten välttämiseksi. Otathan etukäteen selvää tarvittavista matkustusasiakirjoista, valuutasta, tulli- ja terveyssäännöistä.

Ota tässä tapauksessa yhteyttä meihin sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon +358 41 318 8884 (arkisin 10-15). Tarvitsemme tiedon matkasta ja kadonneesta tavarasta. Otamme tämän jälkeen yhteyttä asianomaiseen bussikumppaniin/kuljettajaan ja ilmoitamme sinulle välittömästi.

Aloita matkasi

Varaat tilausajon näppärästi suoraan netistä.

Varaa matka